میم مثلِ ماسوله، ماسال!

بهار که میشه، حال و هوای سفر بدجور میاد سراغم ! هنوز حال و هوای سال نو نگذشته بود که با احمد برای یه سفر سه روزه رفتیم به سمت ماسوله و ماسال…

میمِ مثل ماسوله

خلاصه سفر ما اینطوری بود که: پنج شنبه صبح راه افتادیم و رفتیم به سمت فومن، بعد از کمی گشت تو فومن و البته خرید کلوچه فومنی، رفتیم به سمت روستای زیبای ماسوله…

خوبی ماسوله اینه که هم میتونی حین روستا گردی و کافه گردی از هیاهو و شلوغیش لذت ببری؛ و هم اینکه میتونی بری تو ییلاقات و کوهای اطرافش از سکوت و آرامشش لذت ببری 😉 که ما ترجیح دادیم شب رو در فضای آروم و سرشار از آرامشِ ییلاق بگذرونیم

میم مثلِ ماسال

صبح جمعه که بیدار شدیم، کمی تو ماسوله گشتیم و بعد از خوردن یه چای لذیذ و داغ، رفتیم به سمت ییلاق ماسال، هدف ما این بود که تو ییلاق زیبای سوئه چاله کمپ بزنیم، اما نشد! هوا کم کم داشت تاریک میشد و به شدت مه آلود بود

از یجایی به بعد دیگه اصلا جلومون رو نمیدیم، واس همین شب رو در کنار جاده ی ییلاق گذروندیم، هرچند که فردا صبحش فهمیدیم پنج دقیقه بیشتر راه نمونده بود که به خود ییلاق برسیم!

صبح با صدای زنگوله بیدار شدیم! از چادر اومدم بیرون دیدم لا گله گوسفنداییم 😁😁

جذابیت ییلاقات ماسال یک طرف، جاده ی رویایی و فوق العادش یک طرف، مخصوصا کلبه های چوبی که در طول مسیر میبینید، این کلبه ها با روح و روان من بازی میکنن! یکی از آرزوهام اینه که برای یه مدت طولانی و نامعلوم برم وسط جنگل، و تو یکی از این کلبه های چوبی زندگی کنم…

در مسیر برگشت، کندوهای عسل خیلی توجهم رو جلب کردن، مخصوصا اینکه چرا یکی در میون آبی و زرد هستن! وقتی رسیدم تهران، کمی راجبش تحقیق کردم و متوجه شدم که: رنگی بودن کندوهای عسل دلایل مختلف و مهمی داره، اول اینکه باعث محافظت از کندو میشه، و دوم اینکه میزان جذب اشعه خورشید و درنتیجه دمای کندو رو مشخص میکنه، اما چرا کندوها رو یکی در میون رنگ متفاوتی میزنن؟ زنبورها قادر به تشخیص بعضی از رنگ ها نیستن، برای مثال سیاه و قرمز تیره رو یک رنگ میبینن! با توجه به تحقیقات دانشمندا، بهترین و واضح ترین رنگ ها از چشم زنبور عسل عبارتند از: زرد، آبی، سیاه و سفید…